Nå har jeg endelig baket eplekake av farmors hageepler. Det var første gang jeg laget eplekake, så var spent på resultatet. Som noen vet har jeg ikke heeeelt bakerevne som jeg kunne tenkt meg å ha hatt, men jeg prøver likevell.
Fant ei oppskrift på nettet og satte i gang med kakebakinga 🙂

Å dele opp eplene gikk fint

Pyntet med epler, sukker og kanel

Ble dette rett? Syntes røra ble litt tykk? Skulle smuldre smør, mel, sukker og bakepulver!?

Da var kaka ferdig. Vi gleder oss til å smake:)

Hadde flere epler igjen, så prøvde ut en oppskirft på eplemuffins… Og, det gikk ikke så bra! Røra rant ut under steking og sank til bunn etter steketid. De steinharde muffinsene ble kastet i søpla 😛 Hva gikk galt?

Fine eplemuffins før steking, men resultatet ble ikke bra!

Velvel, kake ble det… Og den smakte godt!