I de siste årene har dette med treningsstudio blitt populært. Alle skal trene med vekter eller på fellestimer. Jeg gjør det selv og ønsker å ha 2-3 økter på 3T i ukene. Men etter sommerferien har jeg funnet ut at marka som treningsarena for utholdenhet / kondistrening og styrke i lår, legger og ankler, er ideelt og meget inspirerende. Det er jo gratis trening og i tillegg får Sasha sin dose.

Solemsvåttan (423 moh) som ligger på Reppe, har jeg brukt som treningsarena i september. I skrivende stund har Sasha og jeg 14 turer opp dit. Ikke alle turene er bakkeløp/ jogging. Men uansett tempo, meget god trening for kropp og sjel.

Jeg  har variert med 3 ulike løyper. To av løypene starter fra Tjønnstuggu og den tredje fra Malvik.

Jeg startet dagen i dag  med en joggetur opp dit. Fin oppvarming for hele kroppen samtidig som jeg fikk «klarnet» toppen. På bilde ser du utsiktstårnet på Solemsvåttan.

Flott utsikt over Ranheim, Lade og byen. I formiddag lå det litt dis.

Sasha tok seg bra ut på oppturen og var nok mere sliten enn undertegnede.